mandag den 4. juli 2011

Bodil Kjær i nye klær´


Klar til en køretur



 Puha.... så blev Andreas´ fødselsdagsgave endelig færdig ( min venindes søn, som fylder to i denne uge).

Den "lille" fyr har jeg fotograferet sammen med en spisestol.


 












Det er meget heldigt at jeg altid regner med at mine projekter tager en to-tre timer max - ellers ville der være mangt og meget, som aldrig blev påbegyndt;-).

Det har været meget svært at finde hjul til rimelige penge, og til sidst købte jeg en potteplantefod og pillede hjulene af. Det fungerede fint. I mellemtiden har jeg dog fået fingre i et andet mønster, som er lidt mindre, men hvor elefanten har en laang snabel. Såååå.... måske jeg ender med at lave en helt familie, nå jeg lige genfinder pusten


Inde i mavsen ligger en skammel, som jeg har bygget efter tegningerne. 


3 kommentarer:

  1. Nøøøj hvor skøn! Lige noget for en lille fyr at kravle rundt på :) Du er virkelig dygtig med dine hænder, du gamle.

    SvarSlet
  2. Jeg er forelsket!! Den er bare så SØD! Mine to drenge er for nylig begyndt at stille sig op ved ting, sådan en ville være perfekt. Hvor lang tid har du brugt, og var det svært?

    SvarSlet
  3. Tak for de søde ord, det varmer:-). Det er dejligt at nogle kigger forbi, og jeg er glad for at kunne inspirere - selv finder jeg masser af inspiration her i blogland.

    Ang spørgsmål om sværhedsgraden må jeg tilstå, at jeg ikke synes, det mønster jeg havde fundet var særlig fyldetsgørende. Det er fra en 70ér bog. Det virker lidt til, at forfatteren har rettet sine egne småfejl til undevejs og fundet på alternative løsninger istedet for at tilrette mønsteret ordentligt, får hun udgav det, hvilket irriterede mig meget. Der endte også med at være meget (i mine øjne også unødvendigt), som skulle sys i hånden, og der var ingen forslag til hvad man skulle stoppe den med - bamsefyld foslår ingen steder, når man er opppe i en bamse af den størrelse.... - endte med at spæde op med gammelt tøj også.

    Når det så er sagt, synes jeg det har været et virkelig sjovt projekt, som jeg gerne vil lave igen, men jeg tror nu, jeg vil udvikle mit eget mønster til næste gang. Måske med en plade med hjul under, som en rigtig Bodil Kjær, således kan der også komme en træksnor i.

    Håber det gav et billede af projektets omfang Sarah:-)

    SvarSlet

Skriv din meddelelse her